© 2016-2019 by Tal Kamil

הנעה לפעולה


כבר בדוגמאות הקדומות ביותר של חשיבה ויזואלית, אלו שנמצאות על קירות המערות של האדם הקדמון, אפשר לראות את התנועה ואת המקור הגרפי של חצים.

החצים בציורי האדם הקדמון הם תיאור

גרפי של כלי צייד, וככאלו הם מציינים גם את המטרה וגם את כיוון תנועה.

ייתכן שציורי האדם הקדמון שימשו גם כאיור אסטרטגי או הנחיות גרפיות לפעולה 


בתמונה: אחד מאלפי ציורים במערת לאסאו בדרום צרפת, המתוארכים סביב שנת 17,000 לפני הספירה!

היום אנחנו רגילים לראות את ההפשטה של החפץ - חץ.

החץ המופשט מספק מידע על נקודת מוצא - כיוון - דרך

ונקודת סיום או יעד סופי

בשימוש משוכלל יותר - מהלך ממצב קיים למצב רצוי


יישום חץ בהנחיה


חץ פשוט ייתן תנועה וכיוון ומאפשר הרבה גמישות... אבל החץ התלת מימדי הרחב מרחיק אותנו מדימוי החפץ ונותן את עומק וחיבור למרחב דמיוני

הוא מיצר הזדמנויות גרפיות של כתיבה בתוך החץ ומבנה שמאפשרת להציג שלבים בהתקדמות המהלך לאורך החץ





החץ מיצג תנועה וכיוון

וכך מנווט את העין, ובעקבותיה

את שאר הגוף לעבר המטרה